Mẫu Email giới thiệu công ty

Mẫu Email giới thiệu công ty

1. Email giới thiệu công ty là gì?

Email giới thiệu công ty là một trong những email được xem là quan trọng đối với một công ty. Email này đóng vai trò thể hiện sự chuyên nghiệp của công ty và gây thiện cảm đối với khách hàng tiềm năng.

2. Các mẫu email giới thiệu công ty?

* Mẫu email giới thiệu công ty trong nước:

Mẫu 1: Mẫu email giới thiệu sản phẩm chuyên nghiệp

Tiêu đề email : Sản phẩm trị nám, trẻ hóa da chỉ sau 02 tuần

Xin chào Anh/ Chị khách hàng, (nêu họ tên nếu bạn biết rõ)

Tôi là Nguyễn Văn Minh, hiện đang làm việc tại công ty ABC. Tôi gửi email này nhằm giới thiệu đến Anh / Chị về dòng sản phẩm trị nám, trẻ hóa da cải tiến mà công ty chúng tôi vừa nghiên cứu thành công, và sắp tung ra thị trường vào tháng 05 năm nay.

Với tư cách là chuyên viên tư vấn chăm sóc da chuyên nghiệp, tôi luôn mong muốn lan tỏa những sản phẩm làm đẹp chất lượng tốt, hiệu quả cao, với mức giá cực tốt, giúp khách hàng an tâm sử dụng, sớm tìm lại nét đẹp hoàn hảo nhất.

Nếu công dụng tuyệt vời của dòng sản phẩm này là điều Anh/ Chị đang quan tâm, xin vui lòng liên lạc với tôi qua số zalo : …. .

Chân thành cảm ơn Anh/ Chị ! Chúc Anh/ Chị một ngày làm việc tốt lành !

Mẫu 2: Mẫu email cảm ơn khách hàng đã quan tâm hoặc đã mua sản phẩm

Tiêu đề email : (Reply email khách hàng đã gửi)

Kính chào Anh/ Chị khách hàng, (nêu họ tên nếu bạn biết rõ)

Cảm ơn Anh/ Chị đã gửi email hỏi về sản phẩm chăm sóc da, trị nám do công ty chúng tôi cung cấp. Nhân sự thuộc bộ phận tư vấn sản phẩm đặc trị da chuyên sâu sẽ liên lạc với Anh/ Chị vào sáng ngày mai (khoảng 10h đến 12h) theo số điện thoại liên lạc Anh/ Chị đã cung cấp.

Chân thành cảm ơn sự quan tâm của Anh/ Chị. Nếu cần tư vấn hoặc muốn sử dụng bộ sản phẩm dùng thử của công ty, Anh/ Chị vui lòng đề cập với chuyên viên tư vấn vào sáng mai.

Trân trọng cảm ơn,

(Họ tên, thông tin người gửi email)

Mẫu 3: Mẫu email phản hồi thắc mắc, than phiền từ khách hàng

Tiêu đề email : (Reply email khách hàng đã gửi)

Kính chào Anh/ Chị khách hàng, (nêu họ tên nếu bạn biết rõ)

Tôi tên …, hiện là trưởng bộ phận chăm sóc khách hàng của công ty ABC

Tôi thật lòng rất xin lỗi Anh/ Chị vì đã để Anh/ Chị phải làm việc cùng bộ phận bảo hành sản phẩm hơn 30 phút mà chưa nhận được thông báo chắc chắn về việc đổi hàng. Đây là một thiếu sót không thể biện minh, và tôi hoàn toàn hiểu sự thất vọng mà Anh/ Chị đã trải qua.

Xem thêm:  Cách viết Email xin nghỉ phép?

Chúng tôi đã làm việc cùng bộ phận bảo hành, và trực tiếp nhân viên đã tiếp chuyện Anh/ Chị vào chiều ngày… sẽ mang sản phẩm đến tận nhà đổi lại cho Anh/ Chị.

Rất cám ơn Anh/ Chị đã có những phản hồi nhanh chóng đến đội ngũ chăm sóc khách hàng của công ty ABC, giúp chúng tôi phát hiện những thiếu sót và nhanh chóng tìm cách khắc phục, hoàn thiện dịch vụ từng ngày.

Sau email này, nếu Anh/ Chị có những thắc mắc, băn khoăn hay bất cứ thắc mắc gì về dịch vụ hoặc sản phẩm, vui lòng liên hệ trực tiếp bộ phận chăm sóc khách hàng qua hotline…. – Ext :

Trân trọng,

(Họ tên thông tin người gửi mail)

4. Mẫu email thông báo nghỉ Lễ Tết

Tiêu đề email : Thông báo lịch nghỉ Tết của công ty ABC

Kính chào quý khách hàng thân thiết  của công ty ABC,

Lời đầu tiên, công ty ABC chúng tôi xin gửi lời cảm ơn sâu sắc đến quý khách hàng đã luôn đồng hành, ủng hộ và tin tưởng lựa chọn sản phẩm dịch vụ do công ty ABC cung cấp.

Kỳ nghỉ đón Tết sắp đến, để thuận lợi cho việc liên hệ, trao đổi công việc, công ty ABC xin trân trọng thông báo lịch nghỉ Tết Nguyên Đán năm … tới quý khách hàng:

Thời gian chính thức nghỉ Tết Nguyên Đán : từ ngày … đến ngày…

Thời gian làm việc trở lại : ngày ….

Tổng cộng nghỉ Tết : …. ngày

Trong thời gian nghỉ Tết Nguyên Đán, nếu cần hỗ trợ gấp, Qúy khách hàng vui lòng liên hệ hotline ….

Kính chúc Quý khách hàng và gia quyến năm mới

An khang thịnh vượng – Vạn sự như ý – Cát tường thịnh vượng

Thân ái,

* Mẫu email giới thiệu công ty nước ngoài:

Mẫu 1: Email giới thiệu khách hàng tiềm năng

Subject Line: Offering [prospect name] Value Through [product or service offered]

Hi [lead first name],

I saw on your website that you [something about the lead or their business that makes them a good fit for your business offerings], so I wanted to reach out personally. My name is [your name], a [job position] at [company name].

We provide [product or service] to [specific niche you sell to] businesses like yours. Our unique approach to [product or service] includes [differentiating product or service attributes], giving you the benefits of [value of using your product or service].

I’d love to schedule a call to learn more about some of the everyday pain points you might experience in [area or function of business your solution solves]. Are you free this Tuesday at 2 p.m. or Thursday at 1 p.m.?

Talk soon,

[Your name], [title]

[Company]

[Email address]

[Phone number]

[Company website]

Mẫu 2:  Sự kiện Email giới thiệu về kết nối

Xem thêm:  Cách gửi email đến tất cả người dùng đã đăng ký trong WordPress

Subject Line: Hi [connection name]! Great Meeting You at [event name]

Hi [connection’s first name],

It was a pleasure meeting you at [event]. I hope you enjoyed the [specific activities of the event] as much as I did.

I’d love to continue our conversation about [previous conversation from the event] and see if we might be able to [objective of further connecting—either providing product/service or developing a partnership].

Like I said when we talked, [something you discussed that showed how you can add value to the recipient]. Let me know if you’re available for a call in the next week or so to discuss further.

Talk soon,

[Your name], [title]

[Company]

[Email address]

[Phone number]

[Company website]

Mẫu 3: Giới thiệu email gửi khách hàng tiềm năng trực tuyến

Subject Line: Thank You for Your Inquiry!

Hi [lead name],

My name is [your name], a [job position] for [company name]. Thank you for expressing interest in our [product or service]—I hope we can assist!

To get started, I’d love to schedule a time for a call to discuss your [area or function your solution solves] needs. What’s your availability over the next few days?

Talk soon,

[Your name], [title]

[Company]

[Email address]

[Phone number]

[Company website]

Mẫu 4: Email giới thiệu sự kiện hoặc phát triển lớn

Subject Line: Hi [lead name], Have You Heard About [major event]?

Hi [lead name],

My name is [your name], a [job position] from [company name]. I wanted to reach out in regard to the recent [major event], as the implications are entirely relevant to you and [their organization name].

[Brief description of event, study, or innovation].

With that being said, I’d love to schedule a call to discuss how we can help you navigate the [industry or product/service] as a result of the [major event].

What’s your availability like over the next few days?

Talk soon,

[Your name], [title]

[Company]

[Email address]

[Phone number]

[Company website]

Mẫu 5: Email giới thiệu sản phẩm hoặc dịch vụ mới

Subject Line: Introducing [new product or service] to [lead/customer name]

Hi [lead/customer name],

Hope all has been well since we last spoke. I wanted to reach out about a new [product or service] we are now offering that might be of interest to you.

[Briefly describe the new product or service].

If this new offering is something you’re interested in learning more about, please let me know so we can get a call scheduled to discuss details and answer any questions you may have.

Talk soon,

[Your name], [title]

[Company]

[Email address]

[Phone number]

[Company website]

Mẫu 6: Đầu mối liên hệ mới Email giới thiệu doanh nghiệp

Subject Line: Introducing Your New [job position title]

Hi [customer name],

I wanted to reach out about some changes to your account and point of contact. Starting [date account manager is leaving our team], I will be leaving the company to pursue a new opportunity. That being said, I’ve cc’d [name of new contact], your new [job position title], and point of contact moving forward.

Please feel free to reach out if you have any questions or concerns about the change and we can happily address them. I can promise you will be in good hands!

Thank you,

[Your name], [title]

[Company]

[Email address]

[Phone number]

[Company website]

Mẫu 7: Yêu cầu Tư vấn Chuyên nghiệp hoặc Email Giám định

Xem thêm:  fyi email là gì? Tìm hiểu về fyi email?

Subject Line: Seeking Expertise from [expert’s name]

Hi [expert’s name],

My name is [your name], a [job position] from [company name]. I wanted to reach out as I’ve heard you are an expert in [subject you need expertise in] and might be able to help me navigate the space.

Currently, [description of current state of business, writing project, or product development]. Would you be available for a call to go over this and help me out a little bit?

Talk soon,

[Your name], [title]

[Company]

[Email address]

[Phone number]

[Company website]

Mẫu 8: Email giới thiệu đối tác tiềm năng

Subject Line: Partnership Opportunity with [recipient organization name]

Hi [contact name],

My name is [your name], a [job position] from [company name]. I wanted to reach out about a potential [type of arrangement—referral, marketing, distribution] partnership opportunity. Based on my research thus far, I see a lot of synergy between our two businesses.

I know your business provides [product or service] to [specific marketing niche they focus on], and I think we can work well together to [type of arrangement] as my firm offers [product or service] to a similar market.

I’d love to schedule a call to discuss this in much more detail and see where there is a collaborative opportunity. What’s your availability like over the next few days?

Talk soon,

[Your name], [title]

[Company]

[Email address]

[Phone number]

[Company website]

Mẫu 9: Giới thiệu bản thân với một email tổ chức mới

Subject Line: Introduction to Members of [organization name]!

Hi everyone,

My name is [your name], a new [member/employee] of [organization name]. I’m excited to get the opportunity to [work with, network with, get to know] all of you.

[Include a brief description of your past experience, former employment, or context to why you joined the organization].

If you have the time, I’d love to get a chance to have some one-on-one calls to learn more about each of you and see if I can be of value to you.

Feel free to reach out individually so we can get something on the calendar!

Talk soon,

[Your name], [title]

[Company]

[Email address]

[Phone number]

[Company website]

>>> Email từ chối phỏng vấn – viết sao cho đúng

>>> Mẫu Email bàn giao công việc?

Share this post

Post Comment